Speltips Fredag 21/12

Underspel är egentligen inte min melodi men denna gång kan jag inte motstå detta..

18 omgångar har gått och de suveräna serieledarna Elche besöker Real B.

Elche har släppt in 9 mål totalt varav 5 på bortaplan denna säsong. Detta tyder på ett väldigt starkt försvar. Elche toppar bortatabellen och efter 9 bortamatcher har man 7-5 i målskillnad. Blir alltså väldigt målsnålt på resande fot.

De senaste 5 omgångarna i ligan har ohotat slutat under 2.5 mål/match för Elche.

Samtidigt som Elche varit ett stabilt lag som lett Segundan från omgång 1 så är Real lite utav motsatsen. Just nu är man i en formsvacka och påväg neråt i tabellen.

Vi får väldigt fina odds på underspelen i denna match. Anledningen lär ju vara Madrids svajiga målstatistik där man gjort 33 mål och släppt in hela 34!!

Jag tror och litar på Elches smarta och taktiska spel i defensiven här samtidigt som Real har en dålig dag framåt 🙂

Hursomhelst så kan man inte motstå runt 2.10-2.15 på Under 2.5 mål när Elche spelar. Även Under 3.0 mål till 1.68 som Pinnacle Sports erbjuder är smarrigt..

Jag är lite utav en ”fegspelare” och väljer att lägga mina Units på Under 3.0 mål i den här matchen. Spelet innebär Vinst om det blir under 3 mål och vid exakt 3 må får vi insatsen tillbaka. Över 3 mål är spelet förlorat.

Real Madrid B – Elche

Spel: Under 3.0 mål

Odds: 1.68 (Pinnacle Sports)

Insars: 3.5/5u

Avspark: 21/12 Klockan 19.00

GL

// Stoppoloss

Lämna en kommentar